Zakład Poprawczy w Świeciu
Zakład Poprawczy
ul. Sądowa 12
86-100 Świecie
telefon centrala - fax : (052) 33-11-327
Status prawny
Organizacja jednostki
W skład organizacyjny zakładu wchodzą:
Organami zakładu są:
Majątek
Zakład Poprawczy w Świeciu dysponuje majątkiem Skarbu Państwa, w skład którego wchodzą:
Tryb działania
Placówka pracuje w oparciu m.in. o następujące akty prawne:
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
ul. Sądowa 12
86-100 Świecie
telefon centrala - fax : (052) 33-11-327
Status prawny
Zakład Poprawczy w Świeciu przy ul. Sądowej 12 został utworzony Zarządzeniem nr 23/01/DRN Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 czerwca 2001 r. (Dz. Urz. Ministra Sprawiedliwości - § 2 pkt.26) jako zakład resocjalizacyjno - terapeutyczny dla chłopców z zaburzeniami psychicznymi i innymi zaburzeniami osobowości. Placówka jest państwową jednostką budżetową.
Forma własności -jednostka organizacyjna Skarbu Państwa.
Organizacja jednostki
W skład organizacyjny zakładu wchodzą:
- internat;
- Zespół Szkół Specjalnych:
- Szkoła Podstawowa;
- Gimnazjum;
- Szkoła Zawodowa;
- warsztaty szkolne;
- zespół diagnostyczno - korekcyjny;
- administracja i obsługa zakładu.
Przedmiotem działalności placówki jest resocjalizacja nieletnich. Pobyt wychowanka
w zakładzie ma przygotować go do życia zgodnego z normami społecznymi oraz przygotować go do samodzielności życiowej. Cele te są realizowane przez:
- prowadzenie zintegrowanej działalności resocjalizacyjnej, dydaktycznej,
- wyrównawczo - kompensacyjnej i opiekuńczej,
- przygotowywanie wychowanka do przyszłej pracy zawodowej,
- podejmowanie różnorodnych działań w celu przygotowania wychowanka do bezkolizyjnego powrotu do społeczeństwa;
- współdziałanie z wychowankiem i jego rodziną, organizacjami społecznymi, ośrodkami pomocy społecznej, właściwymi organami
- administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz innymi osobami, leczenie zaburzeń zachowania powstałych na skutek uszkodzeń centralnego układu nerwowego.
Organami zakładu są:
- Dyrektor Zakładu,
- Rada Zakładu.
- Dyrektor zakładu kieruje pracą placówki, zapewnia warunki niezbędne do
- realizacji zadań zakładu i ponosi odpowiedzialność za jego działania;
- Dyrektor zakładu organizuje pracę w działach zakładu;
- Dyrektor zakładu dysponuje przyznanymi zakładowi środkami finansowymi i odpowiada za ich prawidłowe wykorzystanie;
- Dyrektor zakładu wykonuje czynności wynikające ze stosunku pracy wobec pracowników zakładu;
- Dyrektor zakładu opracowuje zakres pracy i czynności służbowych pracowników;
- Dyrektor zakładu prowadzi dobór kandydatów na pracowników uwzględniający kompetencje i umiejętność postępowania z nieletnimi oraz osobistą przydatność do pracy;
- Dyrektor zakładu reprezentuje zakład na zewnątrz.
Rada Zakładu jest organem kolegialnym współdziałającym z Dyrektorem zakładu w wykonywaniu zadań zakładu i podnoszeniu jakości pracy zakładu. W skład Rady Zakładu wchodzą: Dyrektor zakładu jako jej przewodniczący oraz wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w zakładzie jako jej członkowie. Zakres kompetencji Rady Zakładu jest następujący:
- Zatwierdzenie planów pracy zakładu;
- Zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
- Zatwierdzenie wniosków w sprawie umieszczenia wychowanków poza zakładem w trybie art. 90 UPN oraz wnioskowanie o zwolnienie wychowanków z zakładu;
- Podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych;
- Zatwierdzenie wniosków w sprawie nagród i wyróżnień wychowanków; I
- Opiniowanie:
- Rocznego i perspektywicznego planu pracy i rozwoju zakładu;
- Organizacji pracy zakładu na cały rok;
- Wyników zachowania nieletnich;
- Organizacji doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych;
- Rozkładu dnia i porządku zajęć w zakładzie;
- Propozycji Dyrektora zakładu w sprawie przydziału pracownikom pedagogicznym dodatkowych, stałych zajęć dydaktyczno-opiekuńczych lub wychowawczych.
- Dyrektor - mgr Tadeusz Lubiejewski;
- Dyrektor Zespół Szkół - mgr Karol Andryjenko;
- Kierownik Warsztatów - Rafał Rządkowski;
- Kierownik Internatu - mgr Lech Zacharski;
- Główny Księgowy - mgr Agnieszka Skrzypczak.
Majątek
Zakład Poprawczy w Świeciu dysponuje majątkiem Skarbu Państwa, w skład którego wchodzą:
- budynek internatu (główny);
- budynek warsztatowo - administracyjno - mieszkalny (3 mieszkania);
- budynek mieszkalny (2 mieszkania);
- kotłownia;
- sala sportowa;
- kompleks garaży z magazynami.
Tryb działania
Placówka pracuje w oparciu m.in. o następujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich;
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 17 października 2001 r. w sprawie rodzajów i organizacji zakładów poprawczych oraz zasad pobytu w nich nieletnich;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 grudnia 1996 r. w sprawie szczegółowych warunków stosowania środków przymusu bezpośredniego wobec nieletnich;
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela;
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Wszelkie sprawy składane są w sekretariacie zakładu i niezwłocznie rozpatrywane przez dyrektora.
Dokumentacja dotycząca nieletnich prowadzona jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2001 r. i stanowią ją w szczególności:
- księga ewidencji wychowanków;
- akta osobowe wychowanka wraz z dokumentacją procesu resocjalizacji;
- księga ewidencji nagród i środków dyscyplinarnych;
- księga ewidencji wychowanków umieszczonych w izbie przejściowej;
- księga ewidencji wychowanków umieszczonych w izbie izolacyjnej;
- księga ewidencji przepustek i urlopów;
- dzienniki zajęć wychowawczych;
- księga przebiegu służby nocnej;
- księga przebiegu służby dziennej;
- księga ewidencji ucieczek;
- dokumentacja stosowania środków przymusu bezpośredniego;
- księga ewidencji osób odwiedzających wychowanków zakładu;
- protokoły rady zakładu.