W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Strona główna Rzeczypospolitej Polskiej Sąd Rejonowy
w Szubinie
 http://www.bip.gov.pl/

Zakład Poprawczy w Świeciu

Zakład Poprawczy
ul. Sądowa 12
86-100 Świecie
telefon centrala - fax : (052) 33-11-327

Status prawny
Zakład Poprawczy w Świeciu przy ul. Sądowej 12 został utworzony Zarządzeniem nr 23/01/DRN Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 czerwca 2001 r. (Dz. Urz. Ministra Sprawiedliwości - § 2 pkt.26) jako zakład resocjalizacyjno - terapeutyczny dla chłopców z zaburzeniami psychicznymi i innymi zaburzeniami osobowości. Placówka jest państwową jednostką budżetową.
Forma własności -jednostka organizacyjna Skarbu Państwa.

Organizacja jednostki
W skład organizacyjny zakładu wchodzą:
  1. internat;
  2. Zespół Szkół Specjalnych:
    • Szkoła Podstawowa;
    • Gimnazjum;
    • Szkoła Zawodowa;
  3. warsztaty szkolne;
  4. zespół diagnostyczno - korekcyjny;
  5. administracja i obsługa zakładu.
Przedmiot działalności
Przedmiotem działalności placówki jest resocjalizacja nieletnich. Pobyt wychowanka w zakładzie ma przygotować go do życia zgodnego z normami społecznymi oraz przygotować go do samodzielności życiowej. Cele te są realizowane przez:
  • prowadzenie zintegrowanej działalności resocjalizacyjnej, dydaktycznej,
  • wyrównawczo - kompensacyjnej i opiekuńczej,
  • przygotowywanie wychowanka do przyszłej pracy zawodowej,
  • podejmowanie różnorodnych działań w celu przygotowania wychowanka do bezkolizyjnego powrotu do społeczeństwa;
  • współdziałanie z wychowankiem i jego rodziną, organizacjami społecznymi, ośrodkami pomocy społecznej, właściwymi organami
  • administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz innymi osobami, leczenie zaburzeń zachowania powstałych na skutek uszkodzeń centralnego układu nerwowego.
Organy i ich kompetencje
Organami zakładu są:
  • Dyrektor Zakładu,
  • Rada Zakładu.
Dyrektorem zakładu może zostać nauczyciel mianowany lub dyplomowany, posiadający wykształcenie wyższe pedagogiczne i 5 lat stażu pracy pedagogicznej, w tym 2 lata na stanowisku kierowniczym Kompetencje Dyrektora określa się następująco:
  • Dyrektor zakładu kieruje pracą placówki, zapewnia warunki niezbędne do
  • realizacji zadań zakładu i ponosi odpowiedzialność za jego działania;
  • Dyrektor zakładu organizuje pracę w działach zakładu;
  • Dyrektor zakładu dysponuje przyznanymi zakładowi środkami finansowymi i odpowiada za ich prawidłowe wykorzystanie;
  • Dyrektor zakładu wykonuje czynności wynikające ze stosunku pracy wobec pracowników zakładu;
  • Dyrektor zakładu opracowuje zakres pracy i czynności służbowych pracowników;
  • Dyrektor zakładu prowadzi dobór kandydatów na pracowników uwzględniający kompetencje i umiejętność postępowania z nieletnimi oraz osobistą przydatność do pracy;
  • Dyrektor zakładu reprezentuje zakład na zewnątrz.

Rada Zakładu jest organem kolegialnym współdziałającym z Dyrektorem zakładu w wykonywaniu zadań zakładu i podnoszeniu jakości pracy zakładu. W skład Rady Zakładu wchodzą: Dyrektor zakładu jako jej przewodniczący oraz wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w zakładzie jako jej członkowie. Zakres kompetencji Rady Zakładu jest następujący:
  • Zatwierdzenie planów pracy zakładu;
  • Zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
  • Zatwierdzenie wniosków w sprawie umieszczenia wychowanków poza zakładem w trybie art. 90 UPN oraz wnioskowanie o zwolnienie wychowanków z zakładu;
  • Podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych;
  • Zatwierdzenie wniosków w sprawie nagród i wyróżnień wychowanków; I
  • Opiniowanie:
    • Rocznego i perspektywicznego planu pracy i rozwoju zakładu;
    • Organizacji pracy zakładu na cały rok;
    • Wyników zachowania nieletnich;
    • Organizacji doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych;
    • Rozkładu dnia i porządku zajęć w zakładzie;
    • Propozycji Dyrektora zakładu w sprawie przydziału pracownikom pedagogicznym dodatkowych, stałych zajęć dydaktyczno-opiekuńczych lub wychowawczych.
Osobami sprawującymi funkcje kierownicze w ZP są:
  • Dyrektor - mgr Tadeusz Lubiejewski;
  • Dyrektor Zespół Szkół - mgr Karol Andryjenko;
  • Kierownik Warsztatów - Rafał Rządkowski;
  • Kierownik Internatu - mgr Lech Zacharski;
  • Główny Księgowy - mgr Agnieszka Skrzypczak.

Majątek
Zakład Poprawczy w Świeciu dysponuje majątkiem Skarbu Państwa, w skład którego wchodzą:
  • budynek internatu (główny);
  • budynek warsztatowo - administracyjno - mieszkalny (3 mieszkania);
  • budynek mieszkalny (2 mieszkania);
  • kotłownia;
  • sala sportowa;
  • kompleks garaży z magazynami.

Tryb działania
Placówka pracuje w oparciu m.in. o następujące akty prawne:
  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich;
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 17 października 2001 r. w sprawie rodzajów i organizacji zakładów poprawczych oraz zasad pobytu w nich nieletnich;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 grudnia 1996 r. w sprawie szczegółowych warunków stosowania środków przymusu bezpośredniego wobec nieletnich;
  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela;

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Wszelkie sprawy składane są w sekretariacie zakładu i niezwłocznie rozpatrywane przez dyrektora. Dokumentacja dotycząca nieletnich prowadzona jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2001 r. i stanowią ją w szczególności:
  • księga ewidencji wychowanków;
  • akta osobowe wychowanka wraz z dokumentacją procesu resocjalizacji;
  • księga ewidencji nagród i środków dyscyplinarnych;
  • księga ewidencji wychowanków umieszczonych w izbie przejściowej;
  • księga ewidencji wychowanków umieszczonych w izbie izolacyjnej;
  • księga ewidencji przepustek i urlopów;
  • dzienniki zajęć wychowawczych;
  • księga przebiegu służby nocnej;
  • księga przebiegu służby dziennej;
  • księga ewidencji ucieczek;
  • dokumentacja stosowania środków przymusu bezpośredniego;
  • księga ewidencji osób odwiedzających wychowanków zakładu;
  • protokoły rady zakładu.

Powiadom znajomego