W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Strona główna Rzeczypospolitej Polskiej Sąd Rejonowy
w Szubinie
 http://www.bip.gov.pl/

Procedura rozpatrywania spraw

Procedura rozpatrywania spraw w wydziałach Sądu Rejonowego w Szubinie
 
 
Czynności sądowe                                                                           Komórki organizacyjne
 
  • Przyjęcie pisma wszczynającego sprawę (wpływ korespondencji do sądu)
-           Biuro Podawcze
 
  • Rozdział na poszczególne wydziały(przydzielenie nowo wpływających spraw dla odpowiednich wydziałów w sądzie)
-           Biuro Podawcze
 
  • Przystawianie pieczęci wpływu (prezenta - posiada oznaczenie sądu i datę)      
-           Biuro Podawcze
 
  • Odnotowanie w kontrolce nadanych przesyłek (wpisywanie w kolejności wpływu)
-           Biuro Podawcze
 
  • Przedstawienie pisma Przewodniczącemu Wydziału     
-           Kierownik Wydziału lub upoważniony sekretarz sądowy
 
  • Wydanie zarządzenia o zarejestrowaniu sprawy
-           Przewodniczący Wydziału
 
  • Nadanie symbolu (numeryczne oznaczenie rodzaju i charakteru sprawy np. 004 oznacza sprawę o rozwód)i sygnatury sprawy (cyfra rzymska oznaczająca wydział, numer porządkowy, pod którym sprawa została wpisana oraz dwie ostatnie cyfry roku np. I C.145/03)      
-           Przewodniczący Wydziału
 
  • Przydział do decernatu (inaczej referat, zakres czynności sędziego)sędziego    
-           Przewodniczący Wydziału
 
  • Zarejestrowanie w repertorium i w skorowidzu (urządzenia ewidencyjne służące do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw itp.)
-           Sekretarz sądowy
 
  • Zakładanie akt sprawy(w okładce sporządzonej wg. ustalonego wzoru, oznaczonej sygnaturą, datą założenia, stronami procesu i rodzajem sprawy, widnieje na niej także informacja o ilościach posiedzeń i referacie sędziego)i rozpoczęcie postępowania
-           Sekretarz sądowy
 
  • Dołączanie pism procesowych w toku postępowania     
-           Sekretarz sądowy
 
  • Wyznaczanie terminów rozpraw  
-           Sędzia
 
  • Wydanie orzeczenia kończącego sprawę  
-           Sędzia
 
  • Nadanie kwalifikacji archiwalnej 
-           Sędzia
 
  • Przekazanie akt do archiwum Sądu         
-           Kierownik Wydziału
            Procedury rozpatrywania spraw w wydziałach – stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania – określa Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej.

Powiadom znajomego