Nazwa podmiotu publicznego: Sąd Rejonowy w Szubinie

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Sąd Rejonowy w Szubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie       z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2023.82).
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP – Sąd Rejonowy w Szubinie.
Data publikacji strony internetowej: 2016-04-21
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-23
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2023.82) z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-03
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Sąd Rejonowy w Szubinie.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz „TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift  +TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek „ w dół „ i „ w górę” można przewijać stronę.

Zdefiniowane skróty klawiaturowe:
1.przejdź do głównego menu
2.przejdź do treści
3.przejdź do wyszukiwarki
4.przejdź do mapy serwisu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Mariola Szpotańska kontakt: sad@szubin.sr.gov.pl , tel. 52 39 10 155

Tą samą drogą można składać  wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz  składać żądania zapewnienia dostępności.





Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-04-23

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-23

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-23

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Mariola Szpotańska

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Mariola Szpotańska

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: mariola.szotanska@szubin.sr.gov.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 523910155

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy pomiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji , wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:

Niniejsza stron zawiera najważniejsze informacje dotyczące obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Sądzie Rejonowym w Szubinie, a także ułatwień dostępu do budynków Sądu dla osób z trudnościami w poruszaniu się, miejsc parkingowych, wind, toalet dostosowanych do potrzeb osób z dysfunkcjami.

Zgodnie z Regulaminem bezpieczeństwa i porządku w budynkach Sądu Rejonowego w Szubinie zapewnia się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

W razie potrzeby większość spraw urzędowych w Sądzie można załatwić w towarzystwie oraz przy wsparciu wskazanych przez siebie osób trzecich (powyżej 16 roku życia).

Udział takich osób w czynnościach bezpośrednio związanych z toczącym się postępowaniem (np. obecność na sali podczas rozprawy lub posiedzenia czy dostęp do informacji ze sprawy, w szczególności do akt sądowych) możliwy jest jednak wyłącznie za zgodą sędziego. Wnioski w takich sprawach powinny być kierowane drogą pisemną do wydziału, w którym toczy się prawa.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o wcześniejszy kontakt z pracownikiem Biura Podawczego lub pracownikiem ochrony Sądu Rejonowego w Szubinie, którzy pomogą w razie konieczności również poprzez odprowadzenie do odpowiednich pomieszczeń na terenie budynków Sądu.

Kontakt z Biurem Podawczym:
tel. 52 39 10 130, adres  e-mail sad@szubin.sr.gov.pl
Dostęp do budynku Sądu Rejonowego w Szubinie dla osób z trudnościami w poruszaniu się.

Miejsca parkingowe dedykowane dla osób niepełnosprawnych

Sąd Rejonowy w Szubinie nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych bezpośrednio przed budynkiem. Jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się poza terenem należącym do sądu przy ul. Plac Wolności, w bliskiej odległości od budynku sądu.  W razie potrzeby prosimy o kontakt z pracownikiem Biura Podawczego tel. 52 39 10 130

Budynek Sądu przy ul. Plac Wolności 4

W budynku sądu, z uwagi na datę jego budowy, należy liczyć się z występowaniem pewnych barier architektonicznych i ograniczeń technicznych. Za utrudnienia przepraszamy.
Przed wejściem do budynku znajdują się schody z balustradą. 
W budynku nie ma windy , platformy dla osób niepełnosprawnych, ale postępowanie w tym zakresie zostało wszczęte i jest w trakcie realizacji.
W przypadku konieczności bezpośredniego kontaktu z sekretariatami wydziałów sądu prosimy o kontakt telefoniczny z sekretariatem:

I Wydziału Cywilnego tel. 52 39 10 142
II Wydziału Karnego tel. 52 39 10 153
III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich tel. 52 39 10 156
IV Wydziału Ksiąg Wieczystych tel. 52 39 10 135

W przypadku otrzymania wezwania na rozprawę lub posiedzenie z udziałem osób z dysfunkcjami ruchowymi rozprawa/posiedzenie może zostać przeniesiona na salę rozpraw nr 3, znajdująca się na parterze budynku. 

Osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózku inwalidzkim, w dostaniu się do budynku Sądu, pomocy udzielają pracownicy Biura Podawczego i Ochrony.

Toalety

W budynku Sądu nie ma przystosowanej toalety dla osób niepełnosprawnych. W tym zakresie zostały podjęte działania, których celem jest przystosowanie toalety dla osób niepełnosprawnych. 

Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej

Siedziba Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej usytuowana jest w budynku przy  ul. 3-go Maja 18 na I piętrze – bez windy. Jest to obiekt wynajmowany przez Sąd Okręgowy w Bydgoszczy na potrzeby kuratorów zawodowych. W przypadkach osób, które mają trudności w poruszaniu się, Zespół dysponuje osobą wspierającą. 



Aplikacje mobilne:

Informacja dla osób z dysfunkcjami słuchu

Realizując zapisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się  uprzejmie informujemy, że w Sądzie Rejonowym w Szubinie dostępne są  usługi wspierające komunikowanie się:

Poczta Elektroniczna,

Adresy e-mailowe dostępne są na stronach internetowych sądu

Stanowisko w Biurze Podawczym wyposażone w pętlę indukcyjną dla osób posiadających aparat słuchowy.

Aby skorzystać z usług Sądu Rejonowego w Szubinie, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (świadczenia usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN lub środków wspierających komunikowanie się), należy co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem wypełnić formularz internetowy lub pobrać jego wersję w postaci dokumentu „doc” i po wypełnieniu odesłać jedną z wybranych metod:

-za pomocą poczty elektronicznej na adres : sad@szubin.sr.gov.pl

-listownie na adres: Sąd Rejonowy w Szubinie ul. Plac Wolności 4, 89-200 Szubin, z dopiskiem na kopercie Formularz zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN lub środków wspierających komunikowanie się.

Informacja dla osób z dysfunkcjami wzrokowymi

Wśród usług wspierających komunikowanie się zawartych w strukturze strony www.szubin.sr.gov.pl znajdują się następujące udogodnienia:
-wersja dla osób  słabowidzących,
-mechanizm zmiennej wielkości czcionki,
-nawigacja na portalu za pomocą klawiatury.



Dodatkowe informacje:

Formularz kontaktowy

Informacja o działalności Sądu Rejonowego w Szubinie
w Polskim Języku Migowym (PJM)

Informacja o działalności Sądu Rejonowego w Szubinie tekst do odczytu maszynowego

INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI SĄDU -tekst do odsłuchu